بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط «بلومبرگ» ایران در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند. پس از حصول توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود سه ماه طول به طول انجامید تا ۷۰۰۰۰۰ بشکه در روز به تولید ایران افزوده شده و یک سال به طول انجامید تا به ظرفیت کامل تولید بازگردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
علی واعظ و ولی نصر در نشریه "فارین افرز" مقاله‌ای منتشر کردند و ایده توافق منطقه‌ای به جای برجام را مطرح کردند که بر اساس آن ایران برنامه هسته‌ایش را بسیار محدود کند. اما تحریم‌های اروپا و آمریکا ادامه یابد و در عوض به توافق با کنشگران مختلف منطقه‌ای دست یابد. کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به نقد این ایده و اینکه تا چه اندازه برای طرفِ ایرانی حامل منفعت بوده و اساسا واقع بینانه است، پرداخته‌اند.
فلاحت پیشه با بیان اینکه ایران و آژانس تلاش دارند پرونده از شرایط بحرانی خارج شود گفت: البته این به معنای شروع احیای برجام نیست، اما یک زمینه سازی عمده است برای بازگشت به میز مذاکرات. باید دید سیاستمداران از این به بعد چه تصمیمی می‌گیرند. البته وقتی قرار بر عدم توافق باشد عوامل اختلافی نه تنها حل نمی‌شوند بلکه عمده‌تر هم خواهند شد.
امریکا و متحدان اروپایی‌اش این واقعیت را خوب درک کرده‌اند که نمی‌توانند با فشار تحریم توان هسته‌ای ایران را مهار کنند به همین دلیل ساده آن‌ها ترجیح می‌دهند از اقدام‌های رادیکال مانند فعال کردن مکانیسم ماشه خودداری کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد آن‌ها هم از توافق احتمالی بین ایران و آژانس خشنود خواهند شد.
وزیر خارجه عربستان: اگر ایران به تسلیحات هسته‌ای کاربردی دست بیابد، مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ بدهد. ما در فضای خطرناکی در منطقه هستیم. می‌توان انتظار داشت که کشورهای منطقه‌ای به دنبال راه‌هایی برای تضمین امنیت خود بگردند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارائه پهپاد ایرانی به روسیه به افزایش جنایات جنگی در اوکراین کمک می‌کند.
جمهوری خواهان مانند آنچه مایک پمپئو می‌گفت، به دنبال این هستند که ایران و آمریکا تمام مشکلات و اختلافات خود را روی میز بریزند و درباره همه مذاکره و توافق کنند و در نهایت ایران تبدیل به یک کشور جدید شود. اما دموکرات‌ها اینگونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند و همه مسائل را دسته بندی کرده‌اند. به این معنی که معتقدند مهمترین مسئله، موضوع هسته‌ای ایران است. پس اول این را حل کنیم بعد به سراغ موضوعات و نقطه‌های اختلافات دیگر مثل مسائل موشکی و ... برویم
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اظهاراتی مداخله‌جوایانه، افزود: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»
هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: توافق هسته‌ای ایران تمرکز کنونی آمریکا نیست.
مرندی نوشت: رژیم‌های غربی می‌خواستند به سرعت یک توافق هسته‌ای حاصل شود. چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها درباره وجود یک تهدید هسته‌ای [از سوی ایران]دروغ می‌گفتند. اما آمریکا و تروئیکای اروپا بازخواهند گشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه پاسخی به این اظهارات وزیر امور خارجه ایران دارد که گفته بود، ایران پیامی از آمریکا دریافت کرده که نشان می‌دهد واشنگتن برای دست یافتن به یک توافق در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای عجله دارد، گفت: مسلما چنین پیامی به ایران داده نشده است.
مقامات آمریکایی در یک جلسه به نمایندگان کنگره اعلام کردند که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران متوقف شده است.
آنتونیو گوترش روز سه‌شنبه در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد که توافق احیای برجام "دور از دسترس" به نظر می‌رسد.
در تغییر رویکردی قابل توجه اسرائیل زیرساخت‌های غیر نظامی را در سوریه هدف حمله قرار می‌دهد. به دلیل حملات هوایی اسرائیل علیه دمشق ارسال کمک‌ها به سوریه برای دو هفته متوقف شد.
سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در راستای ادعاهای یک مقام اسرائیلی درباره این است که توافق تا بعد از انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده آمریکا - 17 آبان - امضا نخواهد شد.
موضوع هسته‌ای ایران و توافق صورت‌گرفته بر سر آن یعنی برجام تبدیل به یک موضوع حیثیتی و ارزشی برای دو طرف ایرانی و امریکایی شده است این نگاه سبب شده تا در جریان مذاکرات چه در مقطع برجام و چه در مقطع کنونی منطق طرفین در مذاکره براساس بازی با حاصل جمع صفر و نه مضاعف باشد رویکردی که پیامد آن در مذاکرات دیپلماتیک چیزی جز بن‌بست نیست.
مهم است که برجام را با دقت از نزدیک ببینیم. برجام نمی‌تواند نوید یک تحول ایرانی یا منطقه‌ای را بدهد، اما همان طور که در گذشته دیده شد می‌تواند مسئولیت‌پذیری معاملاتی را در مورد برنامه هسته‌ای ایران اعمال کند و این یک نتیجه مثبت است.
کربی مدعی شد: توافق جدید با ایران ما را قادر می‌سازد که بازرسان بیشتری را مستقر کنیم و ببینیم که ایرانی‌ها چه کار می‌کنند.
«جان اراث» با بیش از سه دهه سابقه کار در وزارت خارجه امریکا که اکنون به عنوان مدیر ارشد سیاست در مرکز کنترل تسلیحات فعالیت می‌کند به «نیوزویک» می‌گوید: طرح اساسی توافق هم چنان همان چیزی است که برای بیش از یک سال بوده است: پایبندی به رفع تحریم ها. به وضوح به نفع همه طرفین است که برجام را از سر بگیرند و اجازه ندهند دیگر ملاحظات سیاسی مانعی در این مسیر ایجاد کنند.
ایران نزدیک به ۱۰۰ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در انبار دارد که می‌تواند بلافاصله پس از انجام توافق همه را به بازار عرضه و بازار تشنه پسابحران اوکراین را سیراب کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات کاخ سفید گفته است که توافق هسته‌ای با ایران برای تل آویو الزام‌آور نیست.
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ